úterý 12. března 2013

BB krémy a jejich složení aneb Co (ne)nabízí drogérie



Přiznám se, že nemám moc ráda věci typu 3 v 1 či 5 v 1 nebo dokonce 9 v 1, jak hlásají některé BB krémy. Je to velmi dobrá marketingová strategie, ale na mě nepůsobí.. Je to stejně jako s mobilním telefonem. Ano chápu, že chceme mít často více věcí pohromadě v jednom mobilu či v jedné tubě. Ale myslím, že ta kvantita je právě na úkor kvality. Nemůžete mít v mobilu skvělý foťák, skvělou MP3 či skvělou navigaci a ještě všechny nejlepší aplikace k tomu - (a pokud můžete,  musíte si hodně připlatit - ale ani ten nejdražší mobil nebude fotit jako zrcadlovka :).
S BB krémy to bude taky tak. BBéčko je takový malý zázrak X v 1. Ale co nám vlastně v tom zázraku nabízejí? Určitě jsou v něm výhody, ale neříkejte mi, že v něm nejsou žádné fujtajbly.
BB krémy mě moc nelákaly - mám teď doma dva oblíbené make-upy a BB krém už mi příjde tak nějak navíc. Ale protože v blogosféře BB krémy frčí, chtěla jsem se na ně podívat trochu z jiného pohledu. Vím, že existují "pravé" BB krémy především asijské provenience, ale o ty mi teď nejde.
Šlo mi o to, vejít do drogérie, kam chodí úplně každá smrtelnice, podívat se na nabídku BB krémů a pak si jedno BBéčko vybrat a ohodnotit.
Narazila jsem v drogérii na BB krémy 7 kosmetických značek - hm, docela slušný výběr.
Jako jediný klíč k výběru jsem použila složení BBéčka. A najednou byl výběr hrozně jednoduchý - řekla bych až zoufale....
Tak se na to pojďme podívat:
ASTOR - BB krém této značky stojí 199 Kč.
Složení?
Složení je tajné - nebylo uvedeno. A když je tedy složení tak tajné - tak takový krém nechci. Byť jsem právě na tuto značku pomýšlela. Mám už delší dobu jejich make up (taky bez uvedeného složení) a tak jsem chtěla porovnat.



DERMACOL - cena 229 Kč
Složení obsahuje silikon (slovy jeden silikon :)
L´OREAL - cena 279 Kč
Složení obsahuje silikony.
 Když jsem napočítala tři silikony, přestala jsem složení číst - je to dost výmluvné.....



MAYBELLINE - cena 179 Kč
Složení neobsahuje silikony 

NIVEA - cena 199 Kč
Složení obsahuje silikon 


RIMMEL - cena 159 Kč
Složení obsahuje silikon 



GARNIER
Tato značka se trochu rozšoupla a nabízí hned 3 varianty BB krému
1. hydratační BB krém - cena 199 Kč
Složení obsahuje silikon 

2. BB krém proti vráskám - cena 249 Kč
Složení obsahuje silikon 
3. BB krém pro mastnou a smíšenou pleť - cena 199 Kč
Složení obsahuje silikony
Toto by mělo být trestné - dovedete si představit tu paseku, kterou udělá taková nálož silikonů právě na mastné a smíšené pleti - ne, radši si to nepředstavujme.
--------------

A malá hádanka pro Vás - jaký si myslíte, že jsem si koupila BB krém?
Nebojte se, chyták to není - jeden jsem si vybrala:)

BB krém značky Maybelline - je ten můj vyvolený. 
Bez silikonů, s heřmánkovým extraktem a extraktem s Aloe Vera.
 Z hlediska složení nejlepší BB krém v drogerii.
 -------

Co mě zaujalo 
(tohle už není z drogerie)
 - BB krém značky Bourjois v pěkné krabičce se zrcátkem a houbičkou za 417,- Kč.
Ale víte někdo složení tohoto BB krému?

Aktualizace: Přečetla jsem si u své milé blogerky tuttobene recenzi na tento BB, pokud Vás zajímá určitě si článek přečtěte, bohužel ačkoliv na cosdna bylo složení bez silikonů, do reálného BB se přece nějak dostaly :-/  viz. článek ZDE


Takže shrnutí je velmi jednoduché:
  v drogerii najdete BB krémy - z toho 6 ze 7 obsahuje silikony.
Většina BB krémů obsahuje 1 silikon a stojí kolem 199 Kč - takže takový průměr
 (nezabije ani neposílí).
Nejhorší BB krém, co se týče složení je na prvním místě Garnier pro mastnou a smíšenou pleť
 a  nejdražší L´Oreal.

Poznámka:
Jen připomenu, co jsou silikony schopné vyvádět na pleti:
Vytvářejí na pleti umělý povlak a pod tímto povlakem nemůže pleť dýchat a přirozeně fungovat - nemůže se potit, regulovat teplotu, je zastaveno opadávání odumřelých buněk atd. - všechno pod povlakem bují - bakterie, maz, nečistoty - to vše vede k ucpaným pórům, zánětlivým pupínkům, černým tečkám. Silikony mohou dráždit kůži a ještě více ji vysušit

A co Vy a BBéčka - máte zkušenost (dobrou či špatnou) s některým z uvedených?
Chtěly byste si do budoucna přečíst mou uživatelskou recenzi na Maybelline BB krém?

Přeji Vám krásný Ačkový den !-)




12 komentářů:

  1. Dneska jsem byla v drogerii, tak jsem se na ten Astor schválně mrkla - myslela jsem, že jsi nakupovala po netu, a proto ses nedobrala složení. No a ono na té tubě fakt není! To vůbec jde, prodávat cokoli bez uvedeného složení? Fakt mě to překvapilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct,že i mě to hodně překvapilo. Třeba na make-upech taky není vždycky složení a přitom to potřebujeme vědět - jako u krémů. Já mám třeba teď make up od Gabrielly Salvete, který je hodně chválený - ale opět není uvedené složení. Myslím, že by to tak nemělo být, ale víš, jak to je - kde není žalobce, není soudce :)..

      Vymazat
    2. Ahoj, vím, že to není příliš aktuální, ale včera v Rosmanovi jsem byla mile překvapena, protože Astor jako jediná značka měl v boku regálu listy právě se složením všech produktů..:-) Akorát nevím, zda to je či není na škodu, chtěla sem nějaký lak bez formaldehydu, toluenu, epoxy pryskyřic, ale po přečtení jsem raději sáhla po 5-free Lorealu:-)

      Vymazat
    3. Ahoj Lenno, díky za informace, ale jo aktuální je to stále !-), já se přiznám jsem si ničeho nevšimla, ale vím, že pár značek takto už má "bloček se složením"....(třeba Catrice a tuší že Gabriella Salvete....) je dobře že i Astor tohle zavedl, při další návštěvě drogérie určitě podrobněji prozkoumám...
      Hm s těmi laky to nebude žádná sranda, oni moc dobře vědí, proč to složení nedávají - naposledy jsem si koupila Rimmel (s formaldehydem) a zjistila to až expost, ale cítit je to hned !-)....L´Orealy jsou určitě lepší, mám je otestované dost a složení mají šikovně i na té pidi-lahvičce :-)...Ještě jsou dobré právě Gabriela Salvete laky pokud se chceš vyhnout právě všem těm pěti fujtajblům (předpokládám že můj článek o lacích a jejich složení jsi četla !-D)...Díky za info, to vždycky potěší :-D

      Vymazat
  2. Ahoj Marci, jsem moc ráda, že jsi nám tenhle článek napsala :) Až vyrazím do drogerky, tak už vím na co se mám koukat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, chci:)
    Mám radost, že Maybelline vyšel tak dobře, protože to je jediný BB z drogérie, který mi sedí. aniž jsem se dívala na složení. Koupila jsem si ho loni v září a teď už jedu druhou tubu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že máš dobrou intuicí :). Tak to jsem ráda, že máme další shodu a že Ti tak vyhovuje. Já už na něho najíždím a dám vědět..

      Vymazat
  4. Lisa Eldridge natočila zajímavé video o bio makeupech (ne přímo bb krémech) bez silikonů, parabenů atd. (http://www.lisaeldridge.com/video/17555/organic-natural-make-up-look/tag/16024/).

    OdpovědětVymazat
  5. Mně se teda Maybelline neosvědčil, resp. vůbec mě při zkoušení v drogerii nepřesvědčil, ale zas nula silikonů - to je fajn :) Já jsem asi schopná tolerovat množství do jednoho silikonu (tedy spíš moje pleť), takže v té drogerii si vybrat můžu. Jo a složení Bourjois tady: http://cosdna.com/eng/cosmetic_2e2b102613.html Vypadá to dobře! A líbí se mi i balení a konzsitence, a i v odstínech bych si vybrala, to už jsem zkoumala. Zřejmě mu časem dám šanci ... :)
    Pěkný přehled!
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za ten odkaz na to složení Verunko! - vypadá to fakt dobře - no asi mám dalšího adepta na BB :)

      Vymazat
  6. Skoro na slepo (jen na radu kamarádky) jsem si koupila BB od Nivey. 5 dní užívání a nestačila jsem se divit, jakou mi to na obličeji udělalo paseku. Mám citlivou, spíš smíšenou pleť, na akné ani pupínky jsem nikdy extra netrpěla (pár mi jich vyskočí v "tom" týdnu, jako skoro všem, ale jinak ok.) Po pěti dnech používání přeúžasného BB mi vyskákalo víc uhrů, než se jich u mě průběžně objeví třeba za půl roku. Nutno podotknout, že běžně používám make-up, korektor i pudr. Někomu to asi problémy nedělá, ale pro mě je to každopádně svinstvo. Nedokážu si představit jak bych vypadala, kdybych zkusila ten Garnier :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky z těch, co musí opatrně s BBčky, třeba teď v létě je vůbec nemůžu používat - protože se mi celkově pleť víc mastí, ucpává a s potem je to vražedná kombinace. Momentálně nepoužívám ani ten svůj Maybelline, pouze korektor a je to lepší...Garnier si taky radši vůbec nepředstavuji, a to zahraniční BB jsou ale ještě mnohem "lepší" - tyhle mi připadají proti nim ještě jako dětská hra .-)

      Vymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate