sobota 2. března 2013

Měsíčková mast aneb Čím si "spravit" podrážděnou pleť



Čím si spravit podrážděnou pleť, to je téma, kterým žiju více než týden (k tomu jsem si teď ještě přibrala chřipku:) - od té doby, co jsem použila noční krém Dermacol s nadílkou silikonů a moje pleť se vzbouřila  a zareagovala alergicky. J,j, začínám být alergická na fujtajbly v kosmetice:). Takže jsem si řekla, že jedna věc je hodnotit a kritizovat, ale že je třeba také poskytnout i návod na první pomoc. Tohle je první pomoc podle eM.
V mém případě se moje pleť vzbouřila takto: ráno jsem se probudila s lehce zarudlou kůží a krupičkou, která svědila. Póry byly ucpané. Později se pleť ještě více vysušila a začala se malinko loupat. To asi jak pleť začala bojovat o život svých buněk, některé bohužel v boji  s chemickými zbraněmi nepřežily...
Léčba takové reakce, vyčištění pórů a zregenerování pokožky je vždycky běh na delší trať a tak to musíme brát, ale pokud člověk sáhne po těch správných přípravcích může léčbu urychlit a pleti pomoct. Člověk má totiž v panice někdy chuť aplikovat na pleť všecko dobré, ale často jen pleť vystresuje a je to jako s tím dortem, co pekly pejsek a kočička.
První myšlenka tedy u mě byla:  UKLIDNI SE !-D
Druhá myšlenka byla: co se to stalo? Měla jsem výhodu, že jsem věděla přesně, který výrobek to způsobil, takže jsem nastudovala složení....Ale ať už nás podráždí cokoliv, vždycky je pak největší práce s tím najít to, čím se spravit.


Já použila  MĚSÍČKOVOU MAST Aromatica. Ale pozor, základ masti musí být vepřové sádlo. (Zní to trochu děsivě, ale není to tak :)
Vepřové sádlo je totiž svou strukturou nejbližší našemu tělu a proto má tak příznivé účinky. Čisté vepřové sádlo neobsahuje žádné chemické látky, není parfemováno a proto nedráždí ty, kteří mají citlivější pokožku. Jelikož je sádlo mastné, hodí se výborně na promazávání ekzematické a velmi suché pokožky, která postrádá přirozenou odolnost. Sádlo pomáhá kůži zjemnit, promastit a dodává pokožce vláčnost,  jemnost, regeneruje ji a zklidňuje.
Nevýhodou takové masti je ta mastnota. Já tuto mast používám místo nočního krému, to mi ta mastnota tak nevadí. A opravdu se pleť rychleji hojí, krupička odezněla do tří dnů - teď už válčím jen s tou vysušenou pletí...
S touto mastí léčím i ekzematické tendence mých dětí. A poprvé mi ji vlastně doporučili na pooperační jizvu. (taky výborně pomohla).
Asi ideální by bylo vytvořit si takovou mast doma, ze sušeného měsíčku a sádla. (určitě jednou vyzkouším a poreferuji). Ale teď nebyl čas ani síla a tak jsem ji prostě koupila.
Určitě se ujistěte v lékarně, že mast má jako základ sádlo - já to vyloženě řekla paní lékarnici a ta pak chvíli váhala než nějakou donesla. Protože ne každá měsíčková mast je ta správná.


Určitě by neměla obsahovat petrolatum čili vazelínu - ta ucpe neprodyšně póry a jsme zase na začátku.
Složení si můžete zkontrolovat, musí tam být napsáno: Adeps Suillus (vepřové sádlo).
Na značce už pak nezáleží, spíše zase na tom složení.
V této moji masti je ještě spolu se sádlem  žlutý včelí vosk neboli Cera Flava. Pak obsahuje květ měsíčku Calendula Officinalis, levanduli Lavandula Angustifolia, Tocopheryl Acetate (aj, a už je tu něco potenciálně zlobivého - levná verze vitamínu E - to chce special článek - bohužel může dráždit) a Linalool (aj,aj terpenový alkohol obsažený v rostlinách, používá se pro vůni - není vhodné pro lidi alergické na parfémy)...
Jak vidíme i v takových mastích můžou být fujtajbly. Nicméně na masti je napsáno: U lidí s citlivou pletí doporučujeme ověřit snášenlivost, vetřením malého množství do pokožky.
No, aspoň napíšou upozornění, na většině výrobků nic takového není. Zkoušku jsem si raději udělala a žádná reakce nebyla. Takže tuto mast momentálně používám místo nočního krému a pleť se zlepšila.



Jako denní krém používám momentálně dětský krém babydream Wind und Wettercreme z Rossmana (stál směšných 36 Kč)  s avokádovým olejem a panthenolem. Tento krém neobsahuje minerální oleje či vazelínu, barviva či konzervační látky jako parabeny a spol. Tento krém dobře ochrání pleť v zimě, nedráždí ji. Nevýhoda je opět mastnota (i když zdaleka ne taková jako u sádla) a hutnost a tím horší roztíratelnost. Nicméně používám matující make-up  od Astor (který jsem si koupila ještě než jsem zjistila, že letošní zimu bude moje pleť extrémně vysušená) a tento make-up matuje dobře, takže mastný krém zmatní,  ale pleť nevysuší.



Ale aby to zas nebylo vše tak ideální, tak při pokusu, spojit léčivou moc měsíčku a "nevinnost" dětského krému v jeden krém, jsem pohořela.


Krém Calendula Gesichts-creme od Weleda sliboval pěkné věci, ale po nanesení jsem ho musela do několika minut rychle umýt, protože ten se mé přecitlivělé zmučené pleti vůbec nelíbil a začala reagovat. Kdo by to čekal. Pravda je, že už hodně dlouho jsem nezažila takový krém, který by se tak špatně roztíral - nebyl hutný, to vůbec, spíš jakoby vůbec nechtěl přilnout k pleti, musela jsem ho do pleti systematicky vmasírovat a stále jakoby kladl odpor...
Složení výrobku bylo velmi chytře přelepeno českým překladem výrobku - které neobsahovalo složení.

 Na internetu jsem si ho ale našla:
mandlový olej, voda, tuk z ovčí vlny, alkohol, glyceridy mastných kyselin, včelí vosk, výtažek z měsíčku lékařského, xantan (přírodní látka s bobtnavými účinky), parfém (přírodní éterické oleje), limonen*, linalool*, benzyl benzoát*, benzyl salicylát*, geraniol*
Pozn. červeně označené složky jsou fujtajbly.
 Nechápu, proč ve výrobku, který je zvlášť určený dětem je alkohol, pak konzervant, který je považován v EU za alergen (benzyl benzoát) a PĚT složek pro vůni, které jsou uvedeny jako dráždivé..
Prostě ačkoliv Weleda působí jako bio, zdravá a bylinková atd. NENÍ to vždy zárukou toho, že vaše pleť nebude reagovat špatně (my citlivky o tom holt už víme své....)
Naštěstí jsem si nekoupila normální balení, které běžně stojí až 220 Kč, ale měla jsem jen vzorek.
Zlatá měsíčková mast z lékárny i se svýma dvěma fujtajbly...:)

Co se týče čištění pleti - udělala jsem se také změny ve snaze vyhnout se co nejvíce chemii. A používám nové pleťové mléko, od Lirene, které neobsahuje silikony či parabeny (článek bude) a svoje Garnier se silikony jsem vyhodila....

V tomto období se bohužel teď musím vyhnout jakýmkoliv vzorečkům nových krémů, nezkouším žádné masky, nic - nechávám pleť se vzpamatovat, aby si vytvořila nový ochranný plášť...Až se vyléčí, tak zase spolu budeme vesele testovat :)....
Radši si nebarvím ani vlasy - i když bych to už potřebovala - abych zbytečně zase nepodráždila kůži.

Ještě jeden zajímavý poznatek, který není z mé hlavy, ale z chytrých stránek futurederm.com a kupodivu nesouvisí s kosmetikou. Doufám, že Vás to pobaví jako mě: Důležité je často vyměňovat polštář na spaní. Lidé s akné a alergiemi a citlivou pletí by měli polštář vyměnit i dvakrát za týden. Jo, je to hustý :). Ale svůj smysl to má, v noci pleť pracuje na regeneraci a měla by odpočívat, ale fujtajbly na polštáři ji mohou také opět dráždit - roztoči, pot, zbytky krému...
Já spím s velkým klasickým polštářem a pak mám malý polštář, bez kterého nemůžu být - a ten má přímý kontakt s pletí . A u toho si klidně vyměním povlak jednou týdně.....Zvlášť když na povlaku určitě byly zbytky mého zlobivého krému ze "Silicon Valley"....brrr.

zdroj: elle eshop


Tak doufám, že jsem Vás pobavila a v něčem i pomohla. Každá pleť hold potřebuje něco jiného, ale základ je vyhýbat se dráždivým látkám čili fujtajblům. Toš Panbůh s námi a zlé pryč!

Krásný víkend bez fujtajblů Vám přeje eM.





2 komentáře:

  1. Tak ta Welwda mě překvapila! S polštářem by mě to vůbec nenapadlo, takhle do hloubky jsem o tom nikdy neuvažovala:)
    A za ten tip na měsíčkovou mast děkuju, Mám teď na obličeji pár ještě čerstvých jizviček po odstranění fibromů, tak je zkusím ošetřit s ní.
    Taky si užij víkend a už se těším na další články:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marcelko, s měsíčkovou mastí jsi mě také překvapila. Kouknu se po ní :) Musím přiznat, že s výměnou polštářů pěkně pokulhávám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate