sobota 9. března 2013

Zimní výbava aneb těším se na jaro!


Už asi všechny vyhlížíme jaro z okna a těšíme se, že schováme do skříní hrubé bundy a kabáty a oživíme lehčí šatník. Stejně tak je to i s kosmetikou. Na několika blozích už se objevily články bilancující kosmetiku používanou a oblíbenou v zimě. Mám ráda takové články. A tak se i já chystám bilancovat tuto zimu a pomalu zahájit jarní úklid.

Letošní zima byla pro mou pleť velmi náročná. Vyšší nároky na hydrataci a výživu, jsem začala pozorovat už s prvními chladnějšími dny. Jenže během zimy se nároky mé pleti stále zvyšovaly a zvyšovaly. A zatímco moje pleť byla vždycky spíše paní smíšená se suššími místy na tvářích a čele, tak během zimy se z ní stala přecitlivělá madam - suchá až citlivá. A tak mě stálo dost námahy najít ty správné přípravky, se kterými bych tu zimu přečkala.
Nejvyšší nároky si kladla pleť samozřejmě přes den, kdy ji trápily neustále přechody ze zimy do vytopených místnostní kanceláře či domova.
Nárokům mé pleti dokázal dostát dětský krém Wind and Wettercreme Babydream, o kterém jsem už psala zde zde. Neobsahuje žádné fujtajbly a byl dostatečně hutný a mastný, aby dokázal pleť hydratovat a ochránit.

Další pleťový krém, který dokázal vyživit a ochránit a byl  o něco uživatelsky příjemnější (lépe se roztíral, nebyl tak hutný) byl krém  Ryor Výživný krém Exclusive na suchou a citlivou pleť. Velmi slušně fungoval i jako noční krém. Bez těchto dvou krémů by asi moje pleť tuto zimu nepřežila.
(Ryor nepoužívá silikony a parabeny, za to ho chválím, ale zase používá chloracetamid..)

Ale tyto mastné krémy jsem přece nemohla používat na T-zónu, to by za chvíli vypadala. A tady se mi velmi osvědčil krém Dr. Popov Tea Tree Oil Krém. Na tento krém chystám samostatnou recenzi.

Velký problém také byl s očním krémem. Běžný oční krém, který jsem dosud používala a vyhovoval mi (oční krém s koenzymem Q10 od Ryoru) už přestal stačit a já měla strašně vysušené oční okolí. Koupila jsem si v dm drogerii oční krém jejich značky Balea Urea Augen Creme a upřímně, nečekala jsem vůbec nic, byla jsem zoufalá a rozhodnutá zkusit cokoliv - navíc za 70 Kč. Ale ejhle - tento oční krém se velmi dobře osvědčil i v největších mrazech. Zdá se, že fungující věci nemusí být vždycky ty nejdražší....


A u značky Balea ještě zůstanu, zvlášť u řady s Urea, protože ta se na suchou pleť velmi osvědčila.
V zimě prostě musím chránit každý kousek vykukující kůže  - a rty jsou velmi choulostivé. Kromě toho, že jsem opět začala používat rtěnky, jsem nejvíce používala tento balzám na rty Balea. Protože není klasicky ve formě "kolíku", ale ve formě masti, tak jsem s ním nejednou vyléčila i kůži kolem nosu trpící rýmou a častným smrkáním. Tuto zimu jsem vypotřebovala tři balení.


Tuto zimu jsem také více používala make-up. Koupila jsem si Mattitude make up od Astor. Je to celkem slušný make-up (cena 199 Kč). Barva 001 Ivory mi sedla velmi dobře, přizpůsobila se pokožce, žádná maska či oranžové zabarvení se nekonalo. Pravda 16 hodin výdrže jak praví obal je hodně přitažené za uši (u všech výrobků beru časové údaje hodně s rezervou). Řekla bych, že výdrž je průměrná. Krytí je střední. Mám rozšířené žilky a ty zakryje, ale horší vady či pupínky, to už je třeba více vrstvit a především použít korektor. Každopádně matuje velmi dobře. Vzhledem k tomu, že jsem používala opravdu hutné krémy, jsem to ocenila. Určitě tento make up podrobím srovnání s jinými značkami, ale musím říct, že až na dávkování pumpičkou, kdy se musím spoléhat na množství, které mi pumpička nadávkuje mi tento make up ničím zásadním nevadil.

Jako tělové mléko se mi v zimě osvědčilo tělové mléko s bambuckým máslem od Dove, které myslím není třeba nějak představovat. (V mléku ale najdete dva silikony i parabeny - dost běžná věc v tělových mlécích..)

V neposlední řadě je v zimě také důležitý krém na ruce. A i když poctivě nosím během zimy rukavičky, moje ruce jsou velmi suché. Je to také tím, že maluji suchým pastelem  a při malování si několikrát umývám ruce a to samozřejmě spolu s domácími pracemi a venkovními vlivy kůži na rukou nepřidá. Krém na ruce, který jsem si tuto zimu velmi oblíbila je Garnier regenerační krém na ruce. Je cenově velmi přijatelný (cca 54 Kč) a mluví za vše, že ho mám jak v ateliéru (viz.foto) tak v kanceláři. Dobře se vstřebává, takže můžu hned malovat a nebojím se, že si zamastím obraz anebo že bych si zamastila klávesnici od počítače....Zanechává ochrannou vrstvu, takže není třeba mazat, co deset minut znovu. (Ovšem krém obsahuje silikony.....)


V zimě celkově trpí jak pleť, tak sliznice očí či nosu - všechno postrádá hydrataci a vysušuje se díky nadměrnému suchému vzduchu v interiéru. A bez mých pomocníků jako je Vincentka sprej do nosu
(není to sprej na rýmu, ale na zvhlčení sliznice) a kapky do očí Hypromelóza P, které zabraňují vysychání a podráždění očí (a já je používám na noc) bych asi tuto zimu nezvládla...


No, ale říká se: březen - za kamna vlezem, a tak tuším, že ještě není ten právný čas tuto mou zimní výbavu schovat do skříně a vyměnit za lehčí jarní. Škody, které zima napáchala na mé pleti, budu ještě chvíli likvidovat, ale už teď se dívám po výrobcích, které mě budou provázet teplými a slunečnými dny. Těším se prostě na jaro!

A co Vy, měníte kosmetiku podle sezóny či ne?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate