pátek 5. září 2014

Ohlédnutí za létem: Moji favoriti

Zdravím Vás všechny po delší době.

Tento článek je důkazem toho, jak blogerka míní a život mění. Tenhle článek jsem chtěla vypustit někdy začátkem prázdnin pěkně letně aktuálně a teď když už je léto za námi a všichni ještě doufáme v nějaké ty hřejivé dozvuky, už můžu leda bilancovat a zhodnotit své letní pomocníky, kteří se mi osvědčili. 
Někteří z nich už druhou sezónu.
Samozřejmě většina z nich se dá používat po celý rok, tak to nebude ani teď úplně mimo mísu :-)
Tak se na to hned vrhneme.


V létě asi nejvíce používám anti-perspirant, i když jeho užití není omezeno jenom létem.
Letošní léto jednoznačně vyhrál ten z Lídlu - zvlášť článek byl o něm ZDE
Jako nemůžu říct, že bych se po něm vůbec nepotila, to bohužel ne, ale spolehlivě snese srovnání s běžnými drogérkovými a hodně se mi líbí ta vůně.



Kromě anti-perspirantů a parfémů a EDT (což je námět na jeden samostatný článek) jsem si hodně oblíbila voňavá tělová mléka. Spojení hydratace kůže s vůní mě hodně baví. 
Co se týče péče o tělo mám oblíbené jediné máslo a to od Alverde, ale prostě v létě jsem chtěla něco víc voňavého, tak aby to pokud možno ladilo s anti-perspirantem.
Byla jsem obdarována hned dvěma zajímavými věcmi - tělovým mlékem Victoria´s Secret a klasikou tělovým krémem Johnsons a J.
Nejsou to žádné přírodniny, to je Vám asi jasné, ale musím říct, že mi oba dva příjemně voní a péče o kůži je tu také.
Specialitku Victoria´s Secret Such a Flirt jsem dostala od mé milé Julianky a je to opravdu fajnová věcička, která mě přimněla gůglit a šmejdit po dalších mlécích z této stáje.
Mléko je velmi parfémované, ale název by mohl být maličko zavádějící, každá přece jen od flirtu čekáme něco jiného. Tenhle flirt je velmi jemný a svěží jako miska čerstvého ovoce na stole s bílou orchidejí ve váze. Není ani moc ovocná ani moc květinová, hezky vyvážená zdá se mi. :-)
Není to nic hutného, těžkého - flirt má být lehoučký a Victoria asi ví jak flirtovat. 
Vůně vydrží na těle relativně dlouho, ale co je dlouho že, když si přivoníte ke kůži cítíte ji klidně i odpoledne, ale intenzivní společnost mi dělá tak hodinku, to si asi mé čichové buňky zvyknou a už ji nevnímají.
Složení je samozřejmě chemické, vylepšené nějakými těmi přírodními extrakty, Aloe a vitamínem E, najdete tu silikon i parabeny i konzervanty, ale nic dramatického.

Věci od Johnsona a Johnsona sama nekupuju, nějak mi tahle značka nepříjde ničím vyjímečná. 
Ale když dostanu k narozeninám tělový krém s kytičkama, klidně ho vypotřebuju, obzvlášť když hezky a docela dlouho voní. 
Tahle vůně je více intenzivní a hlavně květinová, člověk si ji tak nějak rychle zapamatuje a vnímá jí dlouho. 
Co se týče péče - pohoda, kůže je hydratovaná, ale není umaštěná, vzhledem k tuctovému složení žádné překvápko.



Jestli se bez něčeho neobejdu, a to opravdu nejen v létě, je aloe vera na zklidnění kůže.
Naprosto nejlépe se mi osvědčila tato zelená lahvička, kterou mám už několik let a teda upřímně musím přiznat, že je určitě po expiraci, ale je mi to jedno, páč prostě funguje pořád super. Lámala jsem si hlavu, kde jsem ji vůbec koupila, že bych pořídila třeba čerstvější ségru, ale nevzpomněla jsem si (určitě to bylo v nějaké drogérii). 
A když jsem poprosila strejdu Gůgla, vyplivnul samé cizí stránky....
Takže kdybyste někdo měli tip, kde se dá koupit, budu ráda, když napíšete do komentářů.



Složení je solidní, ale bacha na ten triethanolamine, může dráždit oči, ale určitě je samozřejmostí se namazat 
a pak si umýt ručičky...a nesahat do očíček :-)
Zrovna se mi nedávno opět osvědčil tento gel, když mi při vytahování pečeně z trouby zrádně stříkl olej na zápěstí. Mazala jsem několikrát denně, a nádherně to chladilo, hydratovalo a uklidňovalo. Zničená kůže se sloupala, ale naštěstí nebyl žádný velký puchýř a škody jsou po ošetření minimální.
Stejně tak když to přeženu se sluníčkem, což se mně bleduli prostě každoročně stane, tak tento gel skvěle uklidňuje zarudlou plochu a barva se rychle mění v přirozenou hnědou. 
Hlavně opravdu krásně chladí a okamžitě ulevuje.



Ještě před létem jsem chtěla vyzkoušet čistou aloe vera pro mou dceru. 
Chtěla jsem co nejčistší gel, aby v něm bylo minimum přídavných látek, abychom neriskovaly další podráždění. 
Když jsem si dělala průzkum v eshopech, tak jsem narazila na gel od italské značky ESI, a protože už s několika jejich výrobky mám dobré zkušenosti (třeba intim čistící gel ZDE), šoupla jsem ho do košíku na biooo.cz. 
Cena byla také přijatelná.
Sice mě baví na obalu údaj v procentech 99.9%, ale tak beru to, že plus mínus jedno procento se prostě může někde ztratit v překladu :-D.



Slyšela jsem, že lidé s atopickým ekzémem můžou reagovat podrážděně i na aloe, tak jsme aplikovaly opatrně jen na kousek kůže, ale žádné dráždění se nedostavilo. A tak mazala dcera plošně, co to šlo.
Ale jak sama později zhodnotila pro zklidnění mnohem lépe reaguje na levanduli, ale aloe hodně pomohla ve chvílích, kdy nemohla používat krémy, protože jí kůže mokvala. V tomhle ohledu se osvědčila skvěle.
Když srovnám oba výrobky zelenou aloe z Hawaie a tuto ESI myslím si, že výrobek z Hawaii více chladí i hydratuje, a především na spáleniny je úžasný, osobně ho mám mnohem raději, prostě na mě lépe zabírá než tento čistý aloe gel. Ale přesto tenhle od ESI patří do naší povinné výbavy taky.


V letní výbavě neměl chybět opalovák. 
O opalovácích a mé story jsem psala loni a tak jsem sáhla po osvědčených mlécích z dm z řady SunDance, kdy jsem rezignovala na hledání přírodního opalováku za solidní cenu. Protože prostě chci chodit mezi lidi a neschovávat se natřená bílým kytem někde v keřích...
ALE pak mi darovala moje kamarádka alchymistka, kterou všichni znáte Mitsuuko de Ak svůj vlastnoručně navržený a namíchaný opalovák a já se zamilovala! Ono to má tedy být mléko, ale konzistencí je to už spíš krém, což mě osobně vůbec nevadí. 
První, co mě zaujalo je úžasná vůně, která mi dělá společnost hodně dlouho a nikdy by mě nenapadlo, že by se mi mohla líbit kombinace okurky a vanilky, jak mi později Míša prozradila, když jsem se ptala na zdroje vůně :-). 
Krém je malinko tónovaný, ale pozor nebělí! Naopak dodává pleti zdravý nádech, aspoň té mojí bledé stopro. Není ale příliš mastný, zde má spíš vlastnosti toho mléka a dobře se vstřebává.
Jsem nadšená, že jsem konečně objevila přírodní opalovací krém, který mi nedělá neplechu na obličeji a můžu vychválit hand-made výrobek.
Ono totiž i když mám doma 50-ku Sun Dance krému, nemůžu ho používat dlouhodobě jako péči a ochranu proti sluníčku, protože mi začne ucpávat póry. Což mi Míšin krém nedělá.
Opalovací krémíček od Mitsuuko ale začne provádět po čase maličko to, co dělají ostatní opalováky z drogešky, že se začnou oddělovat tuhé ingredience od těch vodnatých, ale to zaženeme zatřepáním lahvičky a všechno je v cajku. Musím říct, že tuhle mini pidi vadu na kráse, která je u opalováků dost běžná, s radostí přehlédnu, protože jinak jsem s opalovákem moc spokojená. A příští rok objednávám celou butelu. Letos jsem tomu sluníčku opravdu moc nedala



Jestli něco v létě používám nutně a už druhou sezónu je to mycí krém. 
Já sušenka, která miluje různé čistící oleje a voda mi nedělá moc dobře, mám konečně čistidlo co nevysušuje, oujes.
V létě, kdy se člověk hodně potí, používá make-up a krémy, mám prostě silnou potřebu večer obličej pěkně umýt vodou a nečistit pouze odličovadly, jako to musím dělat v zimě a po většinu roku.
Bohužel jsem nenašla žádný dobrý, který by mě nevysušoval a pleť po čase nešupinkovala nebo se ihned po umytí nestáhla a nebyla o číslo menší (což je možná fajn na vrásky, ale pocit je to teda na nic).
A zde zasáhla opět prozřetelnost v osobě Míši Mitsuuko, která mi loni ve svém letní boxíčku poslala na vyzkoušení tento krém. O díky! Složení vám neřeknu, páč je asi na krabičce, kterou nemám, ale vzhledem k tomu, že je to opravdu jedno z mála čistidel, co mě nevysušuje, je mi to i jedno. 
Korres bude někde mezi chemkou a přírodou, takže tento kompromis beru.



Tak to jsem probrala mé nejdůležitější pomocníky nejen v létě a teď se dostávám k takovým těm malým pomocníkům, ale bez kterých to léto taky nemůže zdárně probíhat :-)

Vlhčené ubrousky asi nemusím vůbec nijak představovat a zdlouhavě se o nich rozepisovat.
Nepoužívám je na odličování, pouze na očištění, osvěžení atd. Prostě musí být malé balení v kabelce pořád a v létě, kdy se člověk potí jako bejk a potřebuje se otřít, osvěžit, o to více.
V drtivé většině kupuju v dm dětské ubrousky z řady Babylove, ale protože neměli malé kabelkové balení, tak jsem si řekla, že sáhnu po dražších růžových od Alverde. Vzhledem k tomu, že mi vůně růže nevadí, je shledávám vyhovujícími, ale za tu cenu nevidím žádný rozdíl mezi nimi a těmi dětskými zhruba za dvacku v malém balení.



Dekorativkou se až na malé vyjímečky nebudu dneska zabývat. V létě jsem celkově na make-up líná a snažím se minimalizovat, sice nechodím nenalíčená ani o dovolené, ale stačí mi tužka na oči, řasenka a korektor a bronzer. To jsou must-have.
Ale co nesmí zůstat opominuto v létě jsou rty. Kupodivu v létě používám méně rtěnky, ale za to patlám různé balzámy, a kupodivu i lesky.....
Jestli něco miluju od první chvíle už druhou sezónu je to lip butter od Revlonu. A mají jednu velkou nevýhodu! Že mi rychle ubívají! Na léto jsem vsadila u mě na dost netradiční odstín Peach Parfait č. 025, je v jemném broskvovém odstínu, které já běžně nepoužívám, ale něco na něm je, protože tenhle je můj móc oblíbený a to dokonce obsahuje třpytky, které si nedopřávám vůbec - jenom právě v létě, kdy mě třpytky i baví :-).
A protože je to lip butter, tak rty prostě vypadají jako moje, jen hezčí :-).
Omlouvám se, že jsem zde nedala žádný "jedlý" swatch - nějak jsem zapomněla, ups. 
Ale kdyby byl zájem, šoupnu třeba dodatečně sem nebo na FB.



Vybrat top z mých letních balzámů bylo trošku těžké, protože mám všechny moc ráda (jinak bych si je nekupovala), ale tenhle od Alba Botanica prostě voní tak božsky ovocně letně.....zase ta Hawaii, že volba prostě padla na tento. Složení má více než jedlé a pečuje o rtíky luxusně. Bohužel k dostání jen na iherb.




Tak to bychom měli takovou kosmetickou tečku za létem. Ale pořád věřím, že my baby si užijeme ještě nějaké léto, přinejmenším to babí !-).

Krásný pokud možno slunečný a teplý víkend Vám přeji a budu se těšit na Vaše komentáře, co vás z mých favoritů zaujalo, a jaké máte favority Vy.


10 komentářů:

  1. Zlatí, Hawaiian Tropic mají v Tetě.. škoda, že nás to netrklo, když jsme tam v pondělí spolu byly, že.. :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak, tak a dokonce jsem docela široký sortiment viděla i v Tescu (ale ve velkém hypermarketu). letos před dovčou jsem koukala na jejich opalováky, ale nakonec jsem si vzala Garnier, tak třeba příští rok :)

      Vymazat
    2. Jéjda tak v Tetě jo?To musím hned očekovat i v té naší :-) To víš, že by mě to vůbec netrklo, jsem byl v pondělí úplně mimo :-D......
      a můžu kouknout na to i v Tescu, myslím, že to naše asi hypermarket bude, akorát já tam na kosmetiku vůbec nekoukám :-))
      Díky za tipy dámy!!!!!

      Vymazat
  2. Mitsuuko teda válí :-), když ji čtu, tak jsem vždycky v šoku, co zase nového vytvořila a s jakým nadšením. Vůbec co všechno se dá doma uvařit za kosmetiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mitsuuko je skvělý šílenec, my samy čumíme co je schopná všecko vyrobit a zapálená je do toho teda pořádně, takže se to v tom výrobku musí pozitivně odrazit ta její energie:-D. Je velký talent, ze začátku jsme do toho byly nadšené obě, ale já pak nakonec zůstala u své výtvarné tvorby a Míša se vrhla na vaření :-). Mě vaření baví, ale nemám na to tolik času a energie :-)

      Vymazat
  3. Hawaiian Tropic u nás mají v hypermarketu Albert. Já osobně nedám dopustit na aloe gel od Sundance.
    http://www.dm.de/de_homepage/sundance/produkte/produkte-aprespflege/spezialprodukte/59958/sundance-aloe-vera-apres-gel.html
    Osvědčil se na komáří štípance, částečně i puchýře z bot. Na spáleniny od slunce jsem ho letos nemohla moc testovat, podařilo se mi neopálit se. Ovšem doteď mu děkuji za to, jak si poradil se spáleninami a puchýři na chodidlech. Raději se neptej, jak se tam dostaly, připadala jsem si ten den jak výherce Darwinovy ceny :D Chlazení ve vodě bylo k ničemu, po aloe to v řádu desítek minut přestalo pálit a ještě ten večer jsem byla schopná chodit jako člověk :) A puchýře se brzo zahojily. Jo, možná by stejné účinky měla čerstvá aloe, ale tu jssem zrovna doma neměla.
    Ta zmínka o Sundance mi připomněla, že s ním mám stejný problém. Chápu, že kůže na obličeji je zhýčkanější a že se po něm může osypat. Ale aby se mi dělaly pupínky i na rukou a nohou? Byly malé a nebylo jich moc, ale stejně... Takže nakonec jsem se mazala převážně mrkvovým olejem, příští rok chci zkusit i ten z pšeničných klíčků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidím, že tu Hawaii mají spíše v hypermarketech, tak to se musím po ní opravdu lépe dívat, ale pokud má Sundance aloe gel, tak to stojí určitě za vyzkoušení taky. No puchýřů jsme si užily letos taky pár, to když jsme si vyrazily na vycházku do kopců a neměly úplně vhodné boty :-D, a to by mě nenapadlo použít aloe, přitom je to vlastně hodně podobné té spálenině :-)
      Hm, tak vidím že na tom ucpávání pórů něco bude, ono možná opravdu v kombinaci s horkem-potem, sluníčkem může kůže reagovat hůře. Je fakt že přírodní oleje mají ochranný faktor i když třeba nižší ale to by mě asi nenapadlo mazat se jen olejem, pokud to funguje a člověk se nespálí je to bomba :-)

      Vymazat
    2. Vyrábět opalovák se mi holt nechtělo :) Některé oleje mají vyšší OF i samy o sobě a když už jsem ho měla doma... Příští rok si možná umíchám vytuněnou verzi s oxidem zinečnatým.

      Vymazat
  4. alba botanica mě hodně baví - to už je několikátá recenze na jejich výrobky a každý si pochvaluje, jak krásně to voní. Já mám od nich peeling - sůl s oleji a musím potvrdit, že i ten voní naprosto božsky!! a skvěle funguje, ale to snad nemusím zmiňovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že to není jen můj dojem :-), škoda že je tahle značka tady tak nedostupná...na vůně já hodně "slyším"...

      Vymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate