čtvrtek 21. července 2016

Já, #méšminkovacíjá a Ema :-)

Hezký den!

Na instagramu teď fičí docela prima tag, který začala Teta z Prahy jak na svém blogu, tak i na svém instagramovém profilu. 
Hodně se mi zalíbilo, co na sebe ostatní kočky práskly - jak vnímají make-up a svoji make-up mánii, co mají rády a co ne. 
Člověk se často ztotožní s většinou odpovědí, ale řekla jsem si, že i tak zkusím přispět svou troškou do mlýna a  napíšu vlastní verzi. 
Budu ráda, když se vám bude tag líbit a třeba se na dané téma vyjádříte taky.
Vlastně mi to zase nějak zapadlo do myšlenkového proudu, když každý den na instagramu píšu, co jsem si ten den nandala na obličej nebo na nehty, a co mě k tomu vedlo #storyofmymakeup.

Co tedy pro mě make-up znamená a jaké je mé šminkovací já?

#no filter, protože v životě taky žádný filtry nejsou - leda ve vysavači :-D


O kosmetice jsem začala psát blog, takže mě zajímá hodně a vlastně díky tomuhle zájmu jsem potkala spoustu stejně "ztřeštěných" ženských, píšu ztřeštěných, ale často jsou to velice inteligentní krásné ženy a silné osobnosti akorát mají plná šuplata a skříně malovátek (lepší než kostlivci, že jo), s kterými tohle můžu sdílet a nepřipadám jim divná a dokonce ani povrchní.

I když teda primárně a zásadně je pro mě nejdůležitější péče, tak dekorativku nemůžu nikdy pominout. Ale alfou a omegou mého šminkjá je prostě péče, není mi dvacet a není mi už ani třicet, a stále si myslím, že správná péče je základ, nikoliv maskování špatné péče makeupem - tohle myslím není hlavní náplň make-upu. Tluču to do hlavy už i svým teenage dětem, které mě zatím celkem slušně ignorujou :-D, ale jednou to pochopí, doufám....


Makeup je pro mě v prvé řadě zábava, jaksi naprosto koresponduje s mým výtvarným a kreativním já, protože barvičky prostě miluju a miluju malovat si je na sebe :-D. Nevidím v tom velký rozdíl, ono je umění namalovat se hezky a vždyť existují make-up artisti, že jo. I když ti už žonglují poněkud v jiných sférách než já.


Make-up je pro mě způsob, jak vyjádřit svou osobnost na první pohled, pěkně na povrchu a nebudem si hernajs furt namlouvat, že lidi posuzujou sebe navzájem podle charakteru, #kecyvkleci - prvotní a vizuální dojem byl a je a bude důležitý, ale neměl by být důležitější než ta osobnost, že jo. Po delším ohledání člověk zjistí díry v make-upu i v tom charakteru, ale to chce vždycky čas.
ALE nevyužívám make-up, abych si na obličej namalovala jiný ksicht.

Neskutečně mě baví, dávat si každý den jiné stíny a jinou rtěnku a někdy se na to i úplně vykašlat (nomakeup day o víkendech). Nálada a inspirace je v tom klíčová.

Co třeba vůbec neumím je používat pigmenty, pouze ty lisované od Loreal, taky nevlastním žádné oční linky - neumím, vzdala jsem to, a taky třeba nekonturuju tváře.....

Holt nejlepší paletka je ta, kterou si namíchám sama :-)

Obočí upravuju jen vyjímečně, když se mi chce a mám čas, což většinou nemám (pouze vytrhávám nadbytečné chloupky). Mám jednu dokonalou tužku na obočí Rimmel i štěteček a hřebínek, ale jsem líná...Ale dlouho jsem nemohla najít tu pravou tužku správného odstínu pro mé obočí a většina nejrůznějších kitů mi prostě nevyhovuje, jediná dokonalá je od Rimmel Taupe anebo stíny Hazel me not od Essence, nicméně když obočí zvýrazním víc dělá mi to tvrdý výraz v obličeji, obzvlášť když dost maluji oči a rty - takže na obočí prostě kašlu. Hlavně se mi nelíbí na jiných přehnaně upravené a vybarvené obočí, které bije do očí (och, rým! :-) a holky co vypadaj jak omalovánky...#russianstyle



Make-up samo není jen o té "filozofii" a výtvarnu. Je i ryze praktický - ráda podtrhnu a zvýrazním, co je na mě hezké (očička a rty) a potlačím nedokonalosti, barevné disbalance, únavu a nevyspání, maličko věk atd.....Ale některý chyby nesmaže ani sebelepší korektor či make up, pokud nechci vypadat jako vosková figurína ale živá ženská...- třeba ty tuny pih a občas už i pigmentová skvrna, jizva po neštovicích na čele, atd atd......Ovšem tyhle detaily fakt už neřeším, páč v rámci celku zaniknou a já přilákám pozornost jinam - třeba na ultra rudé rty, že.

produkty použité na stylizovaném autoportrétu výše..

Někdy mám chuť a potřebu více make-upu a někdy méně, momentální nálada je v tom klíčová.
 Ale spolehlivě mě vyděsí mladé dívky s nánosy na svém mladém a svěžím obličeji (svěží to už holt s kilem makeupu není). Nemají to zapotřebí, a ty starší dámy už vůbec ne, jsou ještě děsivější....
Miluju tvářenky, bronzery a hledám dokonalá rozjasňovadla, ale dokáží mě taky vyděsit intenzivní pruhy na lícních kostech žen a dívek - jakože tvářenka a blýskající se obličej....


Nedávno jsem na instagramu zahlédla u mého oblíbeného slovenského primitivního hatera Demotivácia fajn hlášku.
Zhubni 2 kilá za minutu, sundej si make-up :-DDD Trefné!!!
To, že mě makeup a kosmetika baví a píšu o nich neznamená, že je nadužívám.
Nepřežírám se, vychutnávám :-)

Pravdou taky je, že jsem si uvědomila časem jednu věc, nadměrnými nákupy kosmetiky si člověk něco kompenzuje, nějakou vnitřní prázdnotu, něco, co mu v životě chybí.
Měla jsem období, kdy jsem bezhlavě syslila a rozklíčovala to až později - žila jsem v nešťastném vztahu s mým exmanželem.
Nemusí to být často ani tak fatální, ale každý by měl být k sobě upřímný..., často řešíme frustrace a smutky nákupy a ekonomika zkvétá, ale líbí se mi, že jsem tu upřímnost na instagramu zahlédla. Jedna věc je zábava a koníček a jedna věc je obsesivní hromadění, zaplňování černé díry, kterou nemůžeme nikdy vyplnit ničím hmotným...
Na druhé straně pravdou je, že nákupem kosmetiky si prostě ženská udělá radost  - a fakt hlavně sama sobě, šminky vám partner nesní, ani si je nepučí (o dětech pomlčíme). Je to jenom vaše! A tím také dáváme najevo, že se máme rády a rády o sebe pečujeme a chceme být i sobecké v tom zdravém slova smyslu.
A těžko můžeme žít životy jen od výplaty k výplatě a platit jen složenky....
Holt, ono pořád platí, že všeho moc škodí, ale je na každém, kde si tu míru najde.
Já už nehromadím, teda těžko se v tom někdy ta osobní míra hledá, pro obyčejné mudly toho mám strašně moc, ale já se snažím,  v rámci mého nadšení pro kosmetiku, nekupovat kdejakou blbost, limitku a co se mrskne v síti. Každopádně se ale snažím všechno ze svého kosmetického šuplete používat, a pokud něco nevyhovuje a jen to tam leží, šup s tím z domu - protože kontrolní otázka zní: kolik šminek se dá vymalovat na jeden gesicht?? :-DDDD

Je to moc nebo málo? Těžko říct. Prostě miluju lip buttery a pastelky

Svou "sbírku" už spíš doplňuji, tzn. kupuji si věci, odstíny které nemám, které mě zaujmou, kupuji, co se osvědčilo, co jsem si zamilovala, speciální investice jsou pro mě vůně, kdy si kupuju smyslový zážitek....

L´Artisan Caligna, Hermes Un Jardin Sur le Nil, Hermes Pamplemousse Rose
- no jo žádná láce, ale krásný zážitek za který mi není líto dát těžce uškudlené prachy...

Volím taktiku odměn - z wishlistu, který rozumně podrobuji testu časem, tzn. něco mě nadchne na YT nebo u kamarádky a chci to!
Ale když vidím v ajfounu můj sálodlouhý wishlist, tak si řeknu, hm ale radši bych chtěla tohle než tamto a tohle přece vlastně teď nepotřebuji...a neustále si ty prioritky přerovnávám. 
Já totiž nemám velký kosmetický rozpočet no. 

Pořád platí, že mnohem více peněz jsem ochotna vložit čili investovat do kvalitní péče než do dekorativky (parfémy jsou special odvětví), ale vybírám si i v dekorativce věci kvalitnější. 
Když člověk intenzivně čtyry roky řeší kosmetiku začne být nehorázně náročný, ale rozpočet se bohužel nezvyšuje....tudíž odměny....
Tu ušetříme, abychom si mohly udělat radost parfémem, zde si odepřeme od úst třistapadesátou fuchsiovou rtěnku nebo lak na nehty rozdílný o půltón, aby bylo na něco, co ještě nemáme....
Radši jednu věc pořádnou než tisíc nesmyslů. Ale moc dobře vím, že i to je fáze, do které člověk musí dorůst.
Och, ta disciplína je někdy fakt náročná, nebudu vám nic nalhávat, ale nemůžu kvůli šminkám nechat děcka a kočky hladovět :-D

Hm, tohle asi hromadění je - barvičkýýýýý - mám dvě takové krabice

Stejně jako člověk musí vyzrát do rozumných nákupů, tak třeba i do intenzivních rtěnek a barev na nehty :-) 
Nejdřív jsem začala u nehtů, tady jsem se barevně vyřádila neskutečně, žádná barva pro mě nebyla šílená.
Teď už to pominulo, lakuju pořád, ale tak nějak už spíš méně výstředně - všechny odstíny rudé, fuchsiová, růžová, nude, občas láknu i něco jiného hlavně v létě.....sem tam mint, modrá, žlutá, peach...
Ale miluju intenzivní rtěnky, nějak se to stalo, přitom jsem hrozně dlouho na ně neměla odvahu.
Dnes když nemám výraznou rtěnku mám spíš pocit, že jsem nahá :-D


Myslím, že zde se právě na povrch dere i vývoj té osobnosti :-)
Jsem prostě čím dál odvážnější a sebevědomější a kašlu na to, co si myslí lidé potažmo chlapi.
Dost často přizpůsobujeme make-up i svému muži, partnerovi, příteli - nevšimly jste si toho? !-) 
Už se nepřizpůsobuji, to jsem já - ber nebo nech bejt!
Horší je tohle ale někdy praktikovat celkově na maloměstě, v práci. Lidi umí být zlí, nesnášejí odlišnost. Znám to, jsem odlišná  a miluju odlišovat se. Ale musím chodit do práce každý den a nechci se potýkat s negativy, zažila jsem jich dost, dnes už se jim někdy i záměrně vyhnu, páč vím, že lidi kolem mě jsou někdy příliš konformní....Velkoměsto se svou anonymitou mi  v tomhle poskytuje více svobody.....Cizí lidi a jejich názory mě totiž vůbec nezajímají. :-D
No a pak že jsme povrchní! Make-up je věc názoru a odvahy!
Jasně, nelíčím se ulítle, respektuji svůj věk, svůj typ, ale mám prostě ráda zajímavost a odlišnost....
Vidím ráda krásně nalíčené dívky a ženy, je to pro mě inspirující, zároveň respektuji sebe a své možnosti.
Makeup mě baví a bavit bude, ráda se o něm bavím, ale vím, že jeho funkce se nesmí přeceňovat.
Více dokážu ocenit upravenost celkovou, hezké neoprýskané nehty, krásně upravené rty, osobitý styl, potažmo zajímavá vůně je třešničkou toho stylu!!
Podstatný je prostě celkový vzhled a dojem, vše nějak musí ladit, ale aby nebylo poznat, jak moc jsme se snažily a kolik peněz jsme do toho vrazily :-D

A co Vy? Napište mi, čím je pro vás makeup, které kousky vás baví více a které třeba méně. Co je pro vás nejdůležitější při výběru a nákupu. Co vás nebaví a neumíte...Prostě jaké je vaše šminkovací já?




11 komentářů:

  1. Ano, určitě souhlasím tím, že se člověk make-upem přizpůsobuje partnerovi(např, ty máš zase rtěnku/lesk/balzám, blee), ale dost záleží na tom, do jaké míry se necháme ovlinit. Moc hezká úvaha, možná se taky ponožím do svého nitra a něco o tom sepíšu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárí vidím, že to je dost rozšířená věc co - ta přizpůsobivost, copak mi kritizujeme partnerovo outdoorové oblečení nebo boty a často tolerujeme chyby.... Proč tedy mají potřebu hodnotit, co si dáme na rty potažmo nehty. Muži mají vůči makeupu dost často předsudky anebo se bojí že bychom byly příliš sexy? :-DDD Určitě se ponoř a jsem zvědavá na Tvoje postřehy! :-*

      Vymazat
  2. Paradni clanek! Uplne jsem jej hltala :-) Moc ti to slusi. Cervena je skvela.

    Ja jsem si nekdy ve triceti precetla, ze zdrave sebevedomi a laska i ucta k sobe same se muze projevit i tak, ze nosim rudou rtenku, prestoze se partnerovi nelibi. Tim jsem se ujistila, ze to delam spravne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a dala jsem mu to precist a uz mlci...jen nekdy tak kouka...

      Vymazat
    2. Marti moc děkuju, to mám radost, že se Ti článek líbil, děkuju za kompliment taky! Mám cervenou prostě ráda, je to barva života :-) No manželovi se asi ten článek už tolik nelíbil co :-D Nevím, co to s tou červenou mají, ale co si pamatuju, všichni mí muži ji snášeli špatně, i na nehtech. Chtělo by to nějaký psychologický rozbor, co za tím je :-) Nicméně to není žádná charakterová vada, s kterou by se přece museli strašně vyrovnávat,i ty člověk často ve vztahu toleruje ne :-) Každopádně to děláme dobře, že jsme sami sebou, i když naši muži to zrovna neocení...

      Vymazat
    3. Takže by se nadneseně dalo říct, že i přeze všechno ostatní, když neřeší mojí červenou na nehtech, že jsem si dobře vybrala..?:-D

      Vymazat
    4. Dejni, já myslím, že sis vybrala dobře :-D, pokud mu nevadí červená a je zodpovědnej a stará se o rodinu !-)....jako v rámci toho, že muži jsou naše nedokonalé verze, člověk musí být shovívavý, že jo. :-DDDDD

      Vymazat
    5. Dopadlo to u nás ovšem tak, že mi rtěnky třeba i u Diora kupuje sám a já mu dám jen na výběr...nějakou neutrální nebo rudou. Kterou vybere? ....no přece obě!

      Vymazat
    6. Tak v tom případě je to ideální kompromis :-D

      Vymazat
  3. eM nejprve Ti musím vyseknout poklonu! Jsi neuvěřitelně krásná žena! To myslím 100% vážně bez žádného jiného postranního ani pochlebovačského úmyslu :)

    Já se ráda vyřádím na jiných lidech. U sebe preferuji jednoduchost a praktičnost. Stíny vůbec nepoužívám. Snažila jsem se, ale bohužel jsem nenašla bázi, která by mi je udržela pohromadě. Proto jenom linkuji a to mě moc baví. V letních měsících si vystačím jen s linkou, řasenkou a korektorem. V zimním měsících musím použít make-up a o to víc si vyhraju se rtěnkou. Červená mi bohužel nesluší nebo jí neumím nosit. Nevím. Miluji však vínové ve všech odstínech a čím tmavší, tím lepší.

    Krásný den! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ježiš Peti moc moc děkuju za takový nádherný komentář. jak říkají angláni: you made my day! Jsem rudá jak ten klobouk :-D, ale Tvůj kompliment mě opravdu potěšil, jakkoliv je pro mě těžké považovat se za krásnou teda.
      Já obdivuji, že se umíš nalíčit jednoduše a třeba těma linkama, na ty moje oči to nějak nejde a ruce mě paradoxně v tomhle taky vůbec nechtějí poslouchat. No, bez báze by moje víčka taky nic neudržela, to je fakt. Ale jestli něco na mě funguje tak je to MAC Paintpot Painterly jako báze a samozřejmě slavná a stejně drahá UD báze, ta drží jak přibitá celý den, tak jim ty peníze holt za to dám. Jinak z těch ostatních bází je to dost průměr.... Třeba já mám strašně ráda jednoduchý make-up u výrazných ženských a jenom rtěnku, takhle to nosí i moje dcera. A třeba mně zas nesluší ty hodně tmavé už, vypadám v nich bohužel starší :-) ale na ostatních se mi to líbí hrozně moc!
      Ještě jednou Peti děkuju, cením si takové milé duše a měj nádherný den a celý týden!

      Vymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate